انواع پارتيشن و مشخصات آن ها انواع پارتيشن و مشخصات آن ها .

انواع پارتيشن و مشخصات آن ها

انواع مختلف شيشه سكوريت

مواد تشكيل دهنده شيشه سكوريت

با ورود مصالح و مواد جديد و فرآوري شده در دكوراسيون داخلي و صنعت ساختمان، بسياري از مشكلات انواع قبلي حل مي شود و نسلي از مصالح عرضه مي گردند كه كارايي بيشتري خواهند داشت. شيشه يكي از مهمترين و پركاربردترين مصالحي مي باشد كه در هر خانه و ساختماني مورد استفاده قرار مي گيرد. در مورد شيشه آنچه از همه بيشتر اهميت دارد، استحكام و نشكن بودن آن است؛ در واقع اين ويژگي را مي توان در انواع شيشه سكوريت يافت.

شيشه سكوريت چيست؟

شيشه سكوريت كه در واقع نوعي شيشه نشكن است، از مهمترين شيشه هاي ايمني است كه در صنعت ساختمان و دكوراسيون داخلي مورد استفاده قرار مي گيرد. جالب است بدانيد كه شيشه ميرال در واقع اولين كارخانه توليد شيشه سكوريت در ايران بوده است.

براي نشكن كردن شيشه فرآيندي روي آن انجام مي شود:

ابتدا شيشه را تا 700 درجه سانتي گراد بالا مي برند و مدتي نگه مي دارند تا به حالت خميري در بيايد.

سپس شيشه خميري شده را از كوره خارج مي كنند و با كمك دهنده سرد كرده تا حالت جامد بگيرد. اين سرد كردن بايد تا حدي ادامه پيدا كند كه همه نقاط شيشه از حالت خميري به جامد برسد. با سرد شدن مركز شيشه لايه بيروني فشرده شده و مستحكم تر مي شود. بعد از فرآيند مقاوم سازي، استحكام شيشه 5 برابر مي شود.

نكته مهمي كه در مورد شيشه سكوريت وجود دارد؛ اين است كه قابليت برش ندارد و پيش از آغاز عمليات مقاوم سازي بايد برش داده شود. از مزاياي ديگر شيشه سكوريت علاوه بر استحكام بالاي آن، اين است كه اگر دچار شكستگي شود، به قطعات كوچك و غير تيزي تبديل مي شوند كه خطر آسيب ديدگي بسيار كمي دارد.

در صنعت ساختمان شيشه هاي بزرگ و بدون قاب مانند ورودي لابي و ساختمان را از نوع سكوريت انتخاب مي كنند. شيشه لوازم خانگي مانند اجاق گاز، بخاري، سينك شيشه اي و هرچيزي كه در معرض حرارت بالا و فشار قرار مي گيرد را نيز از نوع سكوريت انتخاب مي كنند. در طراحي دكوراسيون فروشگاه و مغازه ها هم از اين نوع شيشه براي ويترين استفاده مي شود.

انواع شيشه سكوريت

شيشه سكوريت

ضخامت شيشه سكوريت بر طبق كاربردي كه دارد از 3-20 ميلي متر متفاوت است. بازه دمايي كه شيشه سكوريت مي تواند تحمل كند از منفي 80 درجه تا 250 درجه سانتي گراد است. ابعاد، رنگ، صخامت و مات يا براق بودن شيشه سكوريت بر قيمت و هزينه تمام شده آن تاثيرگذار است.

استفاده از تكنيك سندبلاست براي شيشه سكوريت بر قيمت آن اضافه مي كند. در اين تكنيك با استفاده از فرآيند مخصوصي كه توسط شن و ماسه انجام مي گيرد، سطح شيشه را مي توان طرح ايجاد كرد و اين طرح با مات و براق شدن به چشم مي آيد.

براي استفاده از شيشه سكوريت در دكوراسيون داخلي منزل خود و افزايش امنيت از اهالي فن و متخصصين پرچين كمك بگيريد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۰:۴۴ توسط:يگانه موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :