انواع پارتيشن و مشخصات آن ها انواع پارتيشن و مشخصات آن ها .

انواع پارتيشن و مشخصات آن ها

پارتيشن متحرك (ريلي) چيست؟

امروزه صنعت پارتيشن سازي پيشرفت چشمگيري داشته است و شاهد تنوع بسيار زيادي در اين زمينه هستيم. پارتيشن متحرك يكي از انواع پارتيشن پرچين است كه هم مي‌توان از آن در محيط اداره و هم در منزل استفاده كرد. سهولت در جابه جايي و نصب سريع و آسان از مزاياي قابل توجه پارتيشن اداري متحرك است كه تاكنون توانسته افراد زيادي را به خود جذب كند.

پارتيشن متحرك چيست؟

پارتيشن‌ها آن قدر كارايي دارند كه كم كم به الزامات محيط‌ها و فضاهاي اداري و حتي خانه‌ها تبديل شوند. پارتيشن‌ها به دو دسته تك جداره و دو جداره تقسيم مي‌شوند كه هر كدام داراي انواع مختلفي هستند. در اين ميان، پارتيشن‌هاي متحرك هم هستند كه كاربردهاي خود را در محيط‌هاي كاري دارند

در چه مكان هايي مي‌توان از پارتيشن اداري متحرك استفاده كرد؟

پارتيشن متحرك همان طور كه از نام آن پيدا است پارتيشني است كه در حول محور ريل سقفي يا كفي قابل حركت و جا به جايي است. پارتيشن‌هاي اداري متحرك در مكان‌هايي كه قرار است به طور موقت دو فضا را از هم جدا كنند كاربرد دارند. همچنين، در مواردي كه مي‌خواهيم ديواري موقتي داشته باشيم تا در زمان لازم دو فضا را از هم جدا كنيم. حتي گاهي مي‌توان آنها را جمع كرد و كنار گذاشت.

پارتيشن‌هاي اداري متحرك در سالن‌هاي چند منظوره قابل استفاده هستند. از نظر برخي اين پارتيشن‌ها از كارايي بهينه‌تري نسبت به ديگر پارتيشن‌ها برخوردار هستند. قابليت جابجائي پارتيشن‌هاي متحرك اين امكان را به وجود مي‌آورد كه يك ديوايدر موقت براي هر مكاني داشته باشيد. پارتيشن‌هاي متحرك به طور معمول به شكل چهار لنگه هستند، اما بسته به فضايي كه قرار است در آن به كار روند، تغيير مي‌كنند.

اين لنگه درها با لولا به يكديگر وصل مي‌شوند. كلاف دور اين پارتيشن‌ها از جنس ام دي اف و براي پر كردن آنها مي‌توان از ام دي اف، شيشه، آلومينيوم، چرم و بامبو استفاده كرد. گاهي هم تركيب اين متريال با هم آنها را زيباتر مي‌كند.

در مكان‌هاي زيادي مي‌توان از اين پارتيشن‌ها استفاده كرد، مانند سازمان‌ها و شركت‌ها، بيمارستان‌ها، مسجدها و بسياري از فضاهاي ديگر كه به پارتيشن‌هاي قابل جا به جايي به جاي پارتيشن‌هاي قابل نصب و ثابت نياز پيدا خواهند كرد.

گاهي اندازه خانه‌ها آن قدر كوچك است كه براي استفاده بهينه از فضاي آن مجبور مي‌شويد از جداكننده‌هاي متحرك استفاده كنيد. گاهي هم براي پوشاندن ديد برخي فضاها از جمله سرويس بهداشتي اين ديوارهاي موقت حس بهتري را ايجاد مي‌كنند. به ويژه اينكه جا به جا كردن آنها به صورت ريلي است و بسيار آسان و راحت است و همين امر افراد را به استفاده از پارتيشن‌هاي متحرك ترغيب مي‌كند.

انواع پارتيشن اداري متحرك

در واقع، پارتيشن‌هاي اداري متحرك، ديوارهاي متحرك و موقتي هستند كه به عنوان جداكننده فضا از آنها استفاده مي‌شود. اين پارتيشن‌ها به دو شكل پانلي يا آكاردئوني وجود دارند. با پارتيشن متحرك پانلي مي‌توان فضا را به طور تقريبي از هم جدا كرد و ارتباط بين دو فضا همچنان برقرار باشد و حفظ شود و هدف بيشتر تعيين حريم بين دو فضا است. پارتيشن متحرك آكاردئوني فضا را به طور يكپارچه از هم جدا مي‌كند و به اين ترتيب دو فضاي جداگانه به وجود مي‌آيد.

اين نوع پارتيشن‌ها علاوه بر كارايي زيادي كه دارند، به زيبايي محيط هم كمك مي‌كنند و طرح و رنگ‌ها و نقش‌هايي كه براي تزئين آنها استفاده مي‌شود، محيط را تلطيف مي‌كند و چشم نواز خواهد بود.

ويژگي پارتيشن اداري متحرك

مهم‌ترين ويژگي اين پارتيشن‌ها همين است كه قابل انتقال هستند و مانند پارتيشن‌هاي ديگر نيست كه با تغيير مكان مجبور باشيد آنها را بگذاريد و براي مكان جديد دوباره پارتيشن‌هاي جديد سفارش دهيد. با كمي هوشمندي شايد بتوانيد از اين پارتيشن‌ها به جاي پارتيشن‌هاي ثابت هم استفاده كنيد. البته هر كدام از پارتيشن‌ها كارايي خود را دارند.

مزاياي پارتيشن هاي ريلي اداري

  • طراحي ايده ال و متناسب با محيط و قيمت مناسب
  • تفكيك فضا به صورت متحرك و ثابت
  • امكان نصب بر روي سقف كاذب
  • نصب سريع و آسان
  • امكان جابجايي به مكان ديگر
  • داراي طرح ها و رنگها و ابعاد مختلف
  • سبك و مقاوم و كيفت عالي

خريد پارتيشن اداري ريلي (متحرك) پرچين

اگر تصميم نهايي خود را براي استفاده از پارتيشن متحرك براي جداسازي محيط مورد نظر خود گرفته ايد؛ بهتر است قبل از خريد پارتيشن با متخصصان در پرچين مشورت كنيد و راهنمايي هاي مربوطه را دريافت كنيد. پرچين با تضمين كيفيت كالا به همراه قيمتي منصافه، شما را در تغيير دكوراسيون اداري خود ياري مي‌كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۲:۱۹ توسط:يگانه موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :